Utetrening

Trening vinteren 2021 inntil videre.

Oppdatert 04.01.2021:

For mer informasjon send e-post til barnetrening@bif-friidrett.no
Foresatte får informasjon på Spond og på Facebook.

Bekledning etter værforhold. Det blir fort litt venting på enkelte øvelser. Alle bør ha refleksvest/-bånd. Husk, hold 1 meter avstand!

Forbehold om gjennomføring basert på temperatur, snø, is osv. Foresatte blir informert på Spond/Facebook.

Gruppe 6-9 år, siste trening før jul er mandag 14.12. Første trening etter nyttår er mandag 04.01. 
Gruppe 10-11 år og 12-15 år, siste trening før jul er onsdag 16.12. Første trening etter nyttår er mandag 04.01.
Gruppe 15-19 år, siste trening før jul er mandag 21.12. Første trening etter nyttår er mandag 04.01.

Mandager:

Her er det først en kort oppvarming før man utfører diverse øvelser.  

Kl. 1650-1800 Gruppe 6-9 år (2015-2012): Trenere Ole-Andreas Brastad, Balder Brastad og Martinus Børnes
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg, ved Friplassen.
Følgende hovedelementer: lek til oppvarming, liten ball, stafett og lek for avslutning.

Kl. 1750-1900 Gruppe 10-11 år (2011-2010): Trenere Tarek Øzger, Jørgen Brekke og Hedda Martinsen.
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg, ved Friplassen.
Følgende hovedelementer: kondisjon og styrke. Oppvarming rolig løp i 10-15 min, tøying, drilløvelser og intervall

Kl. 1850-2000 Gruppe 12-15 år (2009-2006): Trenere Knut Brekke og Tore Olav Moe.
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg, Friplassen.
Følgende hovedelementer: kondisjon og styrke. Oppvarming rolig løp i 10-15 min, tøying, drilløvelser og intervall

Kl. 1800-1900 Gruppe 16-19 år (2005-2002): Trener er Erik Oseth
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg (oppmøte ved kiosken).
Det er forutsatt at man kan løpe 20-25 min sammenhengende for å delta. Oppvarming rolig løp 20-25 min, tøying, teknikkøvelser. Inndeling i intervalltrening f.eks. bakkeintervall bak klubbhuset og intervaller i blindeløypa.

 

Onsdager:

NB! ingen trening for gruppe 6-9 år på onsdager.

Det er først en kort oppvarming før man utfører diverse øvelser.  

Kl. 1650-1800: Gruppe 12-15 år (2009-2006): Trenere: Knut Brekke og Tore Olav Moe
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg, Friplassen. 
Følgende hovedelementer: teknikk, spenst og hurtighet. Oppvarming rolig løp i 10 min, tøying, teknikkøvelser, spenstøvelser, start og reaksjonstrening, lengde, hekk, og høyde.

Kl. 1750-1900: Gruppe 10-11 år (2011-2010): Trenere: Tarek Øzger, Jørgen Brekke og Hedda Martinsen
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg, Friplassen.
Følgende hovedelementer: teknikk, spenst og hurtighet. Oppvarming rolig løp i 10 min, tøying, teknikkøvelser, spenstøvelser, start og reaksjonstrening, lengde, hekk, og høyde.

Kl. 1800-1900: Gruppe 16-19 år (2005-2002): Trener: Erik Oseth
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg, Friplassen.
Det er forutsatt at man kan løpe 20-25 min sammenhengende for å delta. Oppvarming rolig løp 20-25 min, tøying, teknikkøvelser. Inndeling i intervalltrening f.eks. bakkeintervall bak klubbhuset og intervaller i blindeløypa..